Home » Články o Facebookových reklamách » Zakládáme první kampaň na Facebooku

Zakládáme první kampaň na Facebooku

Nutnost být plátcem DPH?

Dříve než se pustíte do spuštění první reklamní kampaně na Facebooku, je důležité vědět, že musíte být plátcem DPH. Pokud jim v současné době nejste a spustíte kampaň pro komerční projekt, automaticky se plátcem DPH stanete. Výjimku tvoří reklama pro internetové stránky nekomerčního charakteru, tedy například pro osobní blog, který není provozován za účelem zisku. Pokud plátcem DPH nejste a stát se nechcete, stále můžete využít reklamní činnosti na Facebooku, a to prostřednictvím nějakého zprostředkovatele. Pokud si zakoupíte reklamu od nás, plátcem DPH být nemusíte.

Spouštíme Facebook

Nyní již k samotnému nastavení. Na začátek navštivte adresu www.facebook.com/ads a klikněte na tlačítko „vytvořit reklamu“ v pravém horním rohu. Objeví se Vám následující nabídka.

 

    • 1. Určení dává na výběr, na kterou stránku chcete kampaň cílit. Pokud spravujete více Facebook stránek, budete je zde mít vypsané. Pokud vyberete možnost externí adresa, dostanete možnost cílit kampaň nikoliv na Facebook stránku, ale přímo na WWW stránku kterou zadáte. Více popisujeme typy reklam v tomto článku
    • 2. Existují dva základní typy reklam pro Facebook stránky:
      • a. Reklamy na Facebooku jsou standardním reklamním formátem, kdy zvolíte obrázek a text reklamy. Je to nejčastější forma reklam, které budete tvořit.
      • b. Reklamní zprávy vypadají podobně jako obrázek pod tímto textem. Na těchto reklamách nemůžete měnit text ani jiné parametry, ale doporučuji Vám takovou reklamu vyzkoušet. Zobrazuje se totiž jen kamarádům Vašich fanoušků a může to docela dobře fungovat.
  • 3. Cílová karta dovoluje nastavit stránku, kterou uživatel uvidí jako první po kliknutí na reklamu. Doporučujeme zvolit kartu Eshop. Uživatel po kliknutí na reklamu přijde přímo na Váš Facebook Eshop.
  • 4. Název neboli nadpis reklamy nelze při propagaci Facebook stránky změnit. Jde to jen v případě propagace WWW stránek.
  • 5. Text je jeden ze dvou parametrů, kterým můžete zaujmout uživatele Facebooku. Pokuste se vymyslet různé varianty reklamních sdělení a pro ně potom vytvořte několik různých reklam. Po pár dnech udělejte vyhodnocení a nechte spuštěné jen ty nejúspěšnější reklamy.
  • 6. Podobně můžete testovat i obrázky. Nebojte se vyzkoušet několik různých obrázků a snažte se být originální. Obrázkem můžete uživatele zaujmout.

 

Zacílení kampaně

Zacílení kampaní na Facebooku je Vaší nejsilnější zbraní. Přesto ji mnoho firem nepoužívá a zobrazuje reklamy všem uživatelům bez rozdílu.

V zacílení můžete vybrat lokální cílení až na úroveň jednotlivých měst a obcí. Pro lokálně orientované služby se může jednat o velmi vhodnou volbu, naopak u elektronických obchodů je to zbytečné. Demografické nastavení je již však užitečným nástrojem pro každého inzerenta. Pomocí pohlaví a věku vymezte segment trhu, na který cílíte. Tou nejdůležitější volbou je položka zájmy a záliby. Zde Facebook dovoluje cílit na uživatele dle jejich zálib, preferencí nebo třeba značek, které mají rádi. Snažte se najít v seznamu oblíbených zájmů a činností přímo značky produktů, které prodáváte. Pokud to není možné, pojmenujte alespoň obor, do kterého patří. Zajímavým tipem je uvézt názvy konkurentů (pokud mají Facebook stránky). Tímto způsobem zacílíte z 3 300 000 dostupných uživatelů jen na ty, kteří by mohli být potenciálně Vašimi klienty. Tak ušetříte spoustu peněz i úsilí.

Cenový rozpočet kampaně

Dostáváme se k samému závěru nastavení kampaně. Na Facebooku fungují dva rozdílné způsoby platby za reklamy.

Platba za zobrazení

V tomto modelu platíte Facebooku za každých 1 000 zobrazení reklamy. To na první pohled může vypadat jako obrovské číslo, ale nenechte se zmást. Pokud si např. uživatel na Facebooku prohlíží něčí fotky, každé zobrazení fotky je i zobrazení Vaší reklamy. Tento model se ale přesto občas vyplatí zvolit. Facebook Vaše reklamy zobrazí, vy platíte za 1 000 zobrazení, a kolik % uživatelů klikne závisí jen na kvalitě zacílení a kvalitě reklamních textů a fotografie.

Platba za proklik

Sázka na jistotu je platba za proklik. Určete si horní hranici, kterou jste ochotni zaplatit za jeden proklik a to, kolikrát se reklama na Facebooku zobrazí, aby dosáhla onoho prokliku už nechte na Facebooku. Je to bez starostí a někdy je to i výhodnější než platba za zobrazení.

Nyní už jen stačí reklamu odeslat na schválení a spustit. Obecně je doporučeno založit více různých variant reklamy a nalézt tu nejvýkonnější. Nezapomínejte, že parametrem měření úspěchu reklamy není metrika CPC (cena za proklik), kterou dosahuje. Snažte se toto číslo dále porovnávat s konverzním poměrem, nebo alespoň mírou opouštění pro danou reklamu. Pokud máte zájem o co nejlepší výsledky reklamní činnosti na Facebooku, můžete vyzkoušet naše služby. Kliknutím přejděte na ceník a nebo nás kontaktujte.

,

Kontakt